Cake Love - minden, ami torta

Imádok sütni. Ez egy egyszerű mondat, mégsem adja vissza igazán, mit is érzek torták készítése közben. Ezért úgy döntöttem, hogy blogban osztom meg imádatomat, receptjeimet és képeimet mindazokkal, akik hasonló megszállottságot éreznek. Remélem, hogy a receptek elnyerik mindenki tetszését, és talán azoknak is meghozza a kedvét a sütéshez, akik még sosem próbálkoztak ilyesmivel. Szóval jó olvasást, aztán pedig kellemes sütögetést kívánok mindenkinek! :)

Friss topikok

  • henrisan: Használtál a tortához tartó rudakat? (2014.08.10. 16:10) Roskatag torta
  • Micica: Szia! Érdeklődnék, hogy miként festhetőek ezek a fondanok, és miként érdemesebb kinyújtani? Kézzel... (2012.06.19. 17:32) Fondan készítése III.
  • KnéKata: Szia Rita. Nagyon szépek a tortáid. Szeretném megkérdezni,hogy rendelésre készítesz-e ilyen gyöny... (2012.06.19. 17:32) Szülinapi zongora torta
  • SzNicol: Szia! Leírnád légyszi hogy a Dj pultos torta díszítését hogy csináltad? (2012.06.19. 17:32) Joghurtos-málnás torta
  • rita.kun: @Kondor Timsi: Ezt most komolyan mondod?? :) háát ha ennyire megbízol bennem én ezer örömmel megcs... (2011.09.09. 08:00) Köszöntés

Vörös bársony torta ajándékba

2011.09.25. 09:35 | rita.kun | Szólj hozzá!

Ezt a tortát egy barátomnak készítettem, aki a barátnőjének adta ajándékba az évfordulójukra. A tortában az volt az extra, hogy mint egy doboznak, levehető volt a teteje és abban volt benne az igazi ajándék, az ékszer. De hogy még szerelmesebb hangulatot árasszon az egész, vörös bársony volt a belseje, így amikor felvágták a fehér tortát, vörös volt belül a tésztája. Szerintem nagy sikert aratott ez a meglepi. ;)

 

Hozzávalók:

Egy 20 cm-es tortaformához:

Tészta:
- 18 dk liszt
- 1/2 ek kakaó
- 1/2 mk szódabikarbóna
- 1/2 tk sütőpor
- 18 dk kristálycukor
- 18 dk margarin
- 1 dl tejföl
- 1 mk vanília aroma
- 1 db tojás
- piros ételszínező
- csipet só

Krém:
- 5 dk margarin
- 10 dk mascarpone
- 25 dk porcukor
- 1/2 tk vanília aroma

Elkészítés:

 

   A lisztet, a sütőport, a szódabikarbónát, a csipet sót és a kakaót egy nagy tálba szitáljuk, majd jól összekeverjük. Ha poralapú az ételszínező, akkor azt is belekeverjük.
   Egy másik tálban robotgéppel alaposan kikeverjük a cukrot a margarinnal, majd hozzákeverjük az egész tojást, a vanília aromát, és a tejfölt. Ha folyékony az ételszínező akkor azt itt kell hozzáadni.
   Ezután a lisztes keverékhez hozzáöntjük a folyékony masszát és jól összekeverjük. Három részre osztjuk és egy 20 cm-es tortaformában, előmelegített sütőben, közepes lángon 20-25 perc alatt külön-külön kisütjük a tésztákat. Megtöltés előtt hagyjuk teljesen kihűlni! Én egy kisebb tortaformában sütöttem meg egészben, így sikerült háromfelé vágni. Nagyobb formában mindenképp érdemes a három lapot külön-külön sütni, másképp nem tudjuk majd szétvágni, mert szétmegy a tészta!

  A krémhez a margarint simára keverjük a mascarponéval, a porcukorral és a vanília aromával. Végül megtöltjük vele a tortalapokat, majd kívülről is bevonjuk ezzel a krémmel.
1-2 órára hűtőbe tettem, hogy a krém jól megdermedjen; így könnyen lehet majd szeletelni. Én ezután még fondannal vontam be, de ez már csak a külsőségekről szól, az íz ugyanaz lesz. :)

 A doboz formát én úgy alakítottam ki, hogy vettem két tésztát, közé töltöttem a krémet, majd ahogy fent is írtam, a tetjét és az oldalát is bevontam. Ezután kinyújtottam a fondant, lemértem a torta magasságát és hosszát és akkora csíkot vágtam a fondanból, hogy körbeérjen rajta, valamint egy kicsivel túlérjen a torta tetején. Ekkor felül még nincs bevonva a torta, csak az oldalán simítom el a cukormasszát.
Fogtam egy kis piros ételfestéket és egy kevés fondant beszíneztem vele. Ettől enyhén pinkes árnyalatot kapott a cukor. Kinyújottam, és úgy tettem a torta tetejére mintha ruhaanyag lenne a dobozban, kissé összegyűrve.
A doboz teteje úgy készült, hogy a maradék piskótát bekentem krémmel alul-felül és az oldalát is, majd fondannal vontam be először a tetejét és az oldalát, majd pedig az alját is, hogy ne hulljon a morzsa a tésztából. Így tettem rá a dobozra. Vettem hozzá egy szál rózsát, valamint egy hasonló színű szalagot és úgy kötöttem rá, hogy ne látszódjon, hogy a teteje levehető.
A szív alakú torta tökéletes ajándék a szerelmünknek, más formában pedig gyakorlatilag bárkinek adható. :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cakelove.blog.hu/api/trackback/id/tr703254503

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
Címkék: élő virág szív alakú torta vörösbársony torta
süti beállítások módosítása