Cake Love - minden, ami torta

Imádok sütni. Ez egy egyszerű mondat, mégsem adja vissza igazán, mit is érzek torták készítése közben. Ezért úgy döntöttem, hogy blogban osztom meg imádatomat, receptjeimet és képeimet mindazokkal, akik hasonló megszállottságot éreznek. Remélem, hogy a receptek elnyerik mindenki tetszését, és talán azoknak is meghozza a kedvét a sütéshez, akik még sosem próbálkoztak ilyesmivel. Szóval jó olvasást, aztán pedig kellemes sütögetést kívánok mindenkinek! :)

Friss topikok

  • henrisan: Használtál a tortához tartó rudakat? (2014.08.10. 16:10) Roskatag torta
  • Micica: Szia! Érdeklődnék, hogy miként festhetőek ezek a fondanok, és miként érdemesebb kinyújtani? Kézzel... (2012.06.19. 17:32) Fondan készítése III.
  • KnéKata: Szia Rita. Nagyon szépek a tortáid. Szeretném megkérdezni,hogy rendelésre készítesz-e ilyen gyöny... (2012.06.19. 17:32) Szülinapi zongora torta
  • SzNicol: Szia! Leírnád légyszi hogy a Dj pultos torta díszítését hogy csináltad? (2012.06.19. 17:32) Joghurtos-málnás torta
  • rita.kun: @Kondor Timsi: Ezt most komolyan mondod?? :) háát ha ennyire megbízol bennem én ezer örömmel megcs... (2011.09.09. 08:00) Köszöntés

Fondan készítése III.

2012.01.15. 16:31 | rita.kun | 1 komment

Mostanában a fondan és én nem igazán voltunk a legjobb barátok. A roskatag torta óta nem tudtam mégegyszer elkészíteni azt a jó fondant, állandóan ragadt, szakadt és csak agyvérzést okozott. Mindennek az lett a vége, hogy én mindig elkeseredtem, a torta pedig marcipán bevonatot kapott, ami hát egy "kicsit" drágább, mint a fondan otthoni előállítása. De mivel én egy makacs oroszlán vagyok, nem adtam fel, és fáradozásaimnak meg lett az eredménye: végre megint sikerült jó fondant előállítani. A receptet a Desszertmester oldalán találtam, és egészen jól bevált. Most leírom ide.

 

 Hozzávalók:

- 15 dkg kristálycukor
- 0,5 dl víz
- 1 evőkanál méz

Ezekből a hozzávalókból cukorszirupot főzünk. Ez eltarthat egy darabig, legalább fél órán keresztül főzzük kis lángon addig, amíg szirupos állaga lesz és átlátszó folyadékot kapunk. Akkor jó, ha a fakanállal belekavarva nem érzünk benne több kristálycukrot. Ha az elejétől kezdve kavargatjuk, akkor mindenki tudni fogja, hogy ez milyen érzés. :)

- 8 g zselatin
- 3 evőkanál víz
- 2 teáskanál glicerin
- 50 dkg porcukor

A  zselatinra ráöntjük a vizet, és amíg a szirup fő, addig meg is dagad a zselatin. Ha kész a szirup akkor öntsük rá a zselatinra és adjuk hozzá a glicerint. Verjük habbá.
(Itt nem igazán értettem, hogy ezzel mit akarnak. Én gépi habverővel elkezdtem felverni, el is kezdett habosodni mint a szappanos víz, de túl sokáig nem bajlódtam vele, mert további változást nem tapasztaltam. Nem tudom, hogy ennek volt-e valami funkciója, mindenesetre így is jó lett a massza.)

A jól átszitált porcukrot hozzákeverjük a folyékony hozzávalókhoz és akár lehet 1-2 tk. keményítőt is hozzáadni, ha nagyon ragadna. Ha aznap burkoljuk vele a tortánkat akkor adjunk hozzá 0,5 kg porcukrot, de ha másnap akkor elég 40 dkg cukor is, nem baj ha ragad, másnapra összeáll. Ha mégis úgy érezzük hogy ragad, akkor egy kis porcukrot adjunk még hozzá.
Ekkor még csak félig gyúrható állapotban van, ilyenkor jó, ha a kezünket és a munkalapot bekenjük olajjal, mert így nem fog semmihez hozzáragadni. Egy kicsit át kell gyúrni, de még így is "folyni" fog egy kicsit. Csomagoljuk celofánba és tegyük hűtőbe egy éjszakára. Én is kételkedtem a dologban, de tényleg gyúrható állapotba került másnapra. Cukrozott felületen átgyúrtam és már tehettem is a tortára. :)
 
Sok szerencsét kívánok hozzá mindenkinek! :)

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cakelove.blog.hu/api/trackback/id/tr963549282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Micica 2012.06.19. 17:32:50

Szia!
Érdeklődnék, hogy miként festhetőek ezek a fondanok, és miként érdemesebb kinyújtani? Kézzel, nyújtófával, van-e valami különleges technikája?
Be kell, hogy valljam, nyálcsorgatva néztem végig a receptjeid és képeid! Várom a többit :)
Címkék: fondan
süti beállítások módosítása