Cake Love - minden, ami torta

Imádok sütni. Ez egy egyszerű mondat, mégsem adja vissza igazán, mit is érzek torták készítése közben. Ezért úgy döntöttem, hogy blogban osztom meg imádatomat, receptjeimet és képeimet mindazokkal, akik hasonló megszállottságot éreznek. Remélem, hogy a receptek elnyerik mindenki tetszését, és talán azoknak is meghozza a kedvét a sütéshez, akik még sosem próbálkoztak ilyesmivel. Szóval jó olvasást, aztán pedig kellemes sütögetést kívánok mindenkinek! :)

Friss topikok

  • henrisan: Használtál a tortához tartó rudakat? (2014.08.10. 16:10) Roskatag torta
  • Micica: Szia! Érdeklődnék, hogy miként festhetőek ezek a fondanok, és miként érdemesebb kinyújtani? Kézzel... (2012.06.19. 17:32) Fondan készítése III.
  • KnéKata: Szia Rita. Nagyon szépek a tortáid. Szeretném megkérdezni,hogy rendelésre készítesz-e ilyen gyöny... (2012.06.19. 17:32) Szülinapi zongora torta
  • SzNicol: Szia! Leírnád légyszi hogy a Dj pultos torta díszítését hogy csináltad? (2012.06.19. 17:32) Joghurtos-málnás torta
  • rita.kun: @Kondor Timsi: Ezt most komolyan mondod?? :) háát ha ennyire megbízol bennem én ezer örömmel megcs... (2011.09.09. 08:00) Köszöntés

Roskatag torta

2011.11.04. 13:32 | rita.kun | 1 komment

A napokban készítettem egy négy emeletes szülinapi tortát, amelynek meg voltak döntve a szintjei, ezért nevezik roskatag tortának. Nagyon sok munka volt vele és sok új receptet is használtam, így egyben leírom ide az összeset. :)

Először is itt a torta képe:

 

 

Két szint csokis volt, kettő pedig vaníliás, úgyhogy először leírom ezeket a recepteket.

 

Szuper csokikrém recept:

 

Hozzávalók:

- 2 dl tej
- 4 ek cukor
- 1 ek kakaópor (a cukrozott finomabb)
- 1 tojássárgája
- 2 ek liszt
- 20 dkg vaj
- 50 g étcsokoládé

Hozzá kell tennem, hogy egy normál méretű tortába ez a mennyiség kevés. Én szeretem, ha a tortában elég krém van, nem csak mutatóba kerül bele, úgyhogy én kétszeres mennyiséget használtam, főleg ha be is akarjuk vonni a külsejét is!

Robotgéppel összekevertem a vajat és a cukor felét, majd hozzáadtam a kakaót is. Eközben vagy akár utána a tejet, a tojássárgáját, a cukor másik felét és a lisztet jól összekeverem, hogy ne legyen benne csomó egyáltalán, és közepes lángon sűrű krémmé főzöm. Olyan lesz, mint a puding. Amikor már levettem a tűzhelyről, beledaraboltam az étcsokoládét, amely a krém magas hőmérséklete miatt szinte azonnal elolvadt benne. Jól összekevertem, majd hozzáadtam a vajas krémhez és a robotgéppel egyneművé dolgoztam. Mivel a krém így még meleg volt, ezért betettem a hűtőbe, de csak annyi időre, hogy megdermedjen annyira, hogy ne legyen túl folyós, de azért kenni még lehessen.
Nagyon finom csokikrém lett belőle, nem túl édes, de azért jó csokis. :) Nem szeretem a vajas krémeket, mert eléggé émelygős ízük van, de itt mivel csak kevés vaj van benne, ez nem érződik. Ráadásul hasznos is, hiszen a vaj a hűtőben megdermed és így összefogja a tortát.

 

Vaníliakrém

 

Hozzávalók:

- 2 dl tej
- 4 ek cukor
- 1 tojássárgája
- 2 ek liszt
- 20 dkg vaj
- egy vaníliarúd

Ezt a krémet ugyanúgy kell elkészíteni, mint az előzőt, azzal a különbséggel, hogy a főzött krémbe beletesszük a vaníliarudat és a kikapart magját is.

 

Új fondan masszát is kipróbáltam a tortához, amelyet A tortadíszítés alapjai c. könyvből csináltam, és rájöttem, hogy ez az igazán tökéletes fondan receptje. :)

 

A tökéletes fondan receptje

 

Hozzávalók:

-1/8 bögre hideg víz
- másfél kanál (étkezési!) zselatin
- 4 bögre porcukor
- 1/4 bögre kukoricaszirup (ennek házi elkészítését itt találjátok)
- másfél kanál glicerin

A zselatinport feloldjuk a hideg vízben. A porcukor felét egy nagy tálba szitáljuk, hozzáadjuk a kukoricaszirupot, a glicerint és a vizes zselatint, majd egy fakanállal elkezdjük összekeverni a tál tartalmát. Fokozatosan adjuk hozzá az összes porcukrot és addig keverjük, amíg nem lesz kézzel is gyúrható. Lehetséges, hogy több procukor is szükséges lesz hozzá mire már nem fog a kezünkhöz meg a konyhaasztalhoz tapadni. Ezután egy fél órára a hűtőbe kell tenni, majd újra átgyúrni és ekkor lehet színezni is.

Nagyon jól formázható, ha nem nyújtjuk túlságosan vékonyra akkor nem törik/szakad, jól rá lehet tenni a tortára. Egy szóval tökéletes. :)

 

A zöld indákat a tortára Royal Icing-ból készítettem, melynek receptjét a fent említett könyvből tanultam.

Royal Icing

 

Hozzávalók: 

- 1 tojásfehérje
- 25-30 dkg porcukor
- 1-2 csepp citromlé
(- ételfesték)

A tojásfehérjéhez fokozatosan adagoljuk hozzá a porcukrot miközben robotgéppel összedolgozzuk a két hozzávalót. Hozzáadjuk a citromlevet és az ételfestéket is, amennyiben színezni szeretnénk. A robotgéppel legalább 5 percig kell dolgoznunk addig, amíg a krém ki nem fényesedik és ha kanalat nyomunk bele, akkor a krém kicsúsodik és úgy is marad. Kb. mint a tojásfehérje felverve. :)

Nyomózsákba téve szép mintákat lehet rajzolni a tortára, a csövet váltogatva pedig a mintákat is variálhatjuk.

 

Remélem mindenki hasznosnak találja majd ezt a bejegyzést, mivel sok alapreceptet írtam bele, amelyek tényleg el is készíthetők és jól használhatók. Jó sütögetést kívánok mindenkinek! :)

A bejegyzés trackback címe:

https://cakelove.blog.hu/api/trackback/id/tr253353270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

henrisan 2014.08.10. 16:10:41

Használtál a tortához tartó rudakat?
Címkék: vaníliakrém fondan roskatag torta csokikrém royal icing emeletes torta
süti beállítások módosítása